Svenska Järnvägsklubben

SJK Postvagnen - Arkiv 2008-2018

Åter till forumets huvudsida
Linjär

Biovagnen. Filmaren slår till igen. (Bildvagnen)

av Åke K ⌂ @, Göteborg, tisdagen 15 september 2009, 08:04:08

Några tåg i Skandiahamnen igår. Mer kommer förmodligen senare i veckan. Här kommer länkar till dagens uppladdningar. Ett jäkla oljud när tågen passerar men eftersom rälsen ser ut som ett tvättbräde blir det så. Dessutom skakar kameran eftersom allt står på lera.:-D

Växling med T44

Volvotåg passerar

Sprittåget med TMX 1024 anländer

Rc4 1309 drar iväg

638 visningar

Biovagnen. Filmaren slår till igen.

av Pog, tisdagen 15 september 2009, 09:10:41 @ Åke K

Några tåg i Skandiahamnen igår. Mer kommer förmodligen senare i veckan. Här kommer länkar till dagens uppladdningar. Ett jäkla oljud när tågen passerar men eftersom rälsen ser ut som ett tvättbräde blir det så. Dessutom skakar kameran eftersom allt står på lera.:-D

Smukt - som at være der selv....

198 visningar

Biovagnen + efterlysning

av Pelle L, Göteborg, tisdagen 15 september 2009, 10:16:55 @ Åke K

Snygga filmer... särskilt den med TMX 1024. Jag har försökt fånga den på bild när den rullar, men det har inte gått så bra ännu. Hoppas att någon här kan tipsa mig om tågnummer i grafen, eller ännu hellre när den brukar röra sig i göteborgsområdet. Gäller även andra TMX-TMY-TMZ här på västsidan.

Jag har noterat att TMX 1042 ofta står parkerad vid Kvillebangården, men har ännu inte lyckats klura ut när den "rör på sig"... Nån här som kan tipsa?

Tack för filmerna Åke... ser fram emot fler.

/ Pelle

204 visningar

Biovagnen + efterlysning

av Åke K ⌂ @, Göteborg, tisdagen 15 september 2009, 10:56:22 @ Pelle L

Snygga filmer... särskilt den med TMX 1024. Jag har försökt fånga den på bild när den rullar, men det har inte gått så bra ännu. Hoppas att någon här kan tipsa mig om tågnummer i grafen, eller ännu hellre när den brukar röra sig i göteborgsområdet. Gäller även andra TMX-TMY-TMZ här på västsidan.

Jag har noterat att TMX 1042 ofta står parkerad vid Kvillebangården, men har ännu inte lyckats klura ut när den "rör på sig"... Nån här som kan tipsa?

Tack för filmerna Åke... ser fram emot fler.

/ Pelle

Hej och tack. Sprittåget går från Göteborg nån gång på lördagen och är framme i Åhus ca 19:30 med tågnummer 73751. Återvänder på söndag med start 10:30 och nummer 73752. Så var det åtminstone i helgen men den var ju lite speciell med avstängningen av Hamnbanan. Kolla i dagliga grafen på tabell 59.

177 visningar

av PLj, tisdagen 15 september 2009, 17:31:01 @ Åke K

I 4:e sekvensen förekommer i huvudsak vagnar med korta stolpar. Är det "vanliga" Os/Osx som avdelats som containervagnar? Eller är vagnarna specialutrustade och med ny littera?
PLj

117 visningar

av eric ⌂, kristinehamn, tisdagen 15 september 2009, 18:36:24 @ Åke K

Växling med T44

Volvotåg passerar

Rc4 1309 drar iväg

i sista delen 1309 drar i väg så undrar ja vilket tågnummer eller klockslag det drog i väg så man kan se efter själv

98 visningar

Biovagnen. Filmaren slår till igen. Fråga till PV-panelen.

av Åke K ⌂ @, Göteborg, tisdagen 15 september 2009, 19:37:31 @ eric

Växling med T44

Volvotåg passerar

Rc4 1309 drar iväg

i sista delen 1309 drar i väg så undrar ja vilket tågnummer eller klockslag det drog i väg så man kan se efter själv

Svar till denna och ovanstående fråga. Tåget är en pendel mellan Göteborg norra och Skandiahamnen. Vagnarna är mest gamla Os som fått avkortade stolpar och plåtlämmarna borttagna, TROR dom heter Kbps numera. Det finns inga containerfästen utan containrarna ställs löst på vagnarna men dom kommer inte så långt om dom skulle vilja flytta sig. Filmen är tagen ca 1558 men det finns inget tåg i grafen som passar in, men tågen går sällan efter tidtabellen. Jag TROR att det har nummer 61226 men är inte säker. Är det någon som är det?

96 visningar
Postvagnen har 6190 registrerade användare som har gjort 1165810 inlägg i 105592 trådar. Just nu är vi 0 inloggade och 3 gäster (totalt 3).
Kontakta