Svenska Järnvägsklubben

SJK Postvagnen - Arkiv 2008-2018

Åter till forumets huvudsida
Linjär

Railcare/Bantåg Euro 4000 - Presskonfrerens? (Allmänt)

av Alex, tisdagen 28 april 2009, 18:57:45

Redaktör Lindahl som vanligtvis brukar vara välinformerad indikerade förra veckan att Railcare skulle ha en presskonferens idag. Detta med anledning av att jag frågade om mer information om deras nya EURO 4000 lok som kommit till Sverige men som sedan tycks gått upp i rök?

Tyvärr hittar jag inget nytt på Railcares hemsida. Någon som vet mer?

Mvh/Alex

  1510 visningar

Railcare/Bantåg Euro 4000 - Presskonfrerens?

av Mikael Lundberg @, Råneå (Luleå kommun), tisdagen 28 april 2009, 19:12:47 @ Alex

Jag såg tåget i Fredags i Boden. Då spårade jag det i grafen och kom fram till att det går med slipers från Långvikmon i Västernorrrland till Abisko på Malmbanan.

[image]
Denna bild hann jag ta på Boden C, men en stolpe kom i vägen.

[image]
Här var jag också för sen då jag körde ikapp tåget men hann inte riktigt fram i tid.

---
Fotointresserad lastbilschaufför

  1253 visningar

Railcare/Bantåg Euro 4000 - Presskonfrerens?

av Ulf Nyström @, Göteborg, onsdagen 29 april 2009, 14:13:13 @ Mikael Lundberg

Jag såg tåget i Fredags i Boden. Då spårade jag det i grafen och kom fram till att det går med slipers från Långvikmon i Västernorrrland till Abisko på Malmbanan.

[image]
Denna bild hann jag ta på Boden C, men en stolpe kom i vägen.

[image]
Här var jag också för sen då jag körde ikapp tåget men hann inte riktigt fram i tid.

Följande pressmeddelande lades ut på webbsidan och skickades ut i morse:
http://www.railcare.se/pressmeddelanden/1/53

  999 visningar

Railcare/Bantåg Euro 4000 - Presskonfrerens?

av August Ekman Öhrn ⌂ @, Lund, onsdagen 29 april 2009, 14:22:18 @ Ulf Nyström
redigerad av August Ekman Öhrn, onsdagen 29 april 2009, 14:23:27

Jag såg tåget i Fredags i Boden. Då spårade jag det i grafen och kom fram till att det går med slipers från Långvikmon i Västernorrrland till Abisko på Malmbanan.


Följande pressmeddelande lades ut på webbsidan och skickades ut i morse:
http://www.railcare.se/pressmeddelanden/1/53

Citat ur pressmeddelandet:

"Detta är den största satsningen gällande investering av nya lok i Sverige som gjorts de senaste tjugo åren."

Bra självförtroende har man i alla fall – två lok är den största ordern? Hector Rail köpte 10 241:or, GreenCargo ännu fler...

  940 visningar

Railcare/Bantåg Euro 4000 - Presskonfrerens?

av Ulf Nyström @, Göteborg, onsdagen 29 april 2009, 14:25:36 @ August Ekman Öhrn

Jag såg tåget i Fredags i Boden. Då spårade jag det i grafen och kom fram till att det går med slipers från Långvikmon i Västernorrrland till Abisko på Malmbanan.


Följande pressmeddelande lades ut på webbsidan och skickades ut i morse:
http://www.railcare.se/pressmeddelanden/1/53


Citat ur pressmeddelandet:

"Detta är den största satsningen gällande investering av nya lok i Sverige som gjorts de senaste tjugo åren."

Hmm – två lok? Hector Rail köpte 10 241:or, GreenCargo ännu fler...

Ja, man borde kanske ha besparat läsarna en och annan formulering.
Eller vad sägs om "Loken har tre gånger så stark dragkraft i jämförelse med liknande RC el-lok."
eller
"De är utrustade med en diesel-elektrisk motor, även så kallad miljömotor, som ger maximal flexibilitet då de med fördel kan användas på sträckor där en kombination av el- och diesellok normalt krävs. Ur miljöaspekt är dessa lok de renaste och mest moderna på marknaden idag."
Håhåjaja...;-)

  954 visningar

Railcare/Bantåg Euro 4000 - Presskonfrerens?

av Åke K ⌂ @, Göteborg, onsdagen 29 april 2009, 14:54:07 @ Ulf Nyström

Jag såg tåget i Fredags i Boden. Då spårade jag det i grafen och kom fram till att det går med slipers från Långvikmon i Västernorrrland till Abisko på Malmbanan.


Följande pressmeddelande lades ut på webbsidan och skickades ut i morse:
http://www.railcare.se/pressmeddelanden/1/53


Citat ur pressmeddelandet:

"Detta är den största satsningen gällande investering av nya lok i Sverige som gjorts de senaste tjugo åren."

Hmm – två lok? Hector Rail köpte 10 241:or, GreenCargo ännu fler...


Ja, man borde kanske ha besparat läsarna en och annan formulering.
Eller vad sägs om "Loken har tre gånger så stark dragkraft i jämförelse med liknande RC el-lok."
eller
"De är utrustade med en diesel-elektrisk motor, även så kallad miljömotor, som ger maximal flexibilitet då de med fördel kan användas på sträckor där en kombination av el- och diesellok normalt krävs. Ur miljöaspekt är dessa lok de renaste och mest moderna på marknaden idag."
Håhåjaja...;-)

Det passar väl ganska bra i Plus-Sverkers röda soptunna.

  915 visningar

Railcare/Bantåg Euro 4000 - Presskonfrerens?

av Adrian Johansson @, Solna, onsdagen 29 april 2009, 23:30:29 @ Åke K

Jag såg tåget i Fredags i Boden. Då spårade jag det i grafen och kom fram till att det går med slipers från Långvikmon i Västernorrrland till Abisko på Malmbanan.


Följande pressmeddelande lades ut på webbsidan och skickades ut i morse:
http://www.railcare.se/pressmeddelanden/1/53


Citat ur pressmeddelandet:

"Detta är den största satsningen gällande investering av nya lok i Sverige som gjorts de senaste tjugo åren."

Hmm – två lok? Hector Rail köpte 10 241:or, GreenCargo ännu fler...


Ja, man borde kanske ha besparat läsarna en och annan formulering.
Eller vad sägs om "Loken har tre gånger så stark dragkraft i jämförelse med liknande RC el-lok."
eller
"De är utrustade med en diesel-elektrisk motor, även så kallad miljömotor, som ger maximal flexibilitet då de med fördel kan användas på sträckor där en kombination av el- och diesellok normalt krävs. Ur miljöaspekt är dessa lok de renaste och mest moderna på marknaden idag."
Håhåjaja...;-)


Det passar väl ganska bra i Plus-Sverkers röda soptunna.

Det vore något att se.
"Gun-Britt köpte ett Euro 4000 att köra barnbarnen med och det här är vad tillverkaren påstod........."

  839 visningar

Railcare/Bantåg Euro 4000 - Presskonfrerens?

av Thomas Åkerblad @, Uppsala, onsdagen 29 april 2009, 23:35:59 @ Ulf Nyström
redigerad av Thomas Åkerblad, onsdagen 29 april 2009, 23:36:18

Ja, man borde kanske ha besparat läsarna en och annan formulering.
Eller vad sägs om "Loken har tre gånger så stark dragkraft i jämförelse med liknande RC el-lok."
eller
"De är utrustade med en diesel-elektrisk motor, även så kallad miljömotor, som ger maximal flexibilitet då de med fördel kan användas på sträckor där en kombination av el- och diesellok normalt krävs. Ur miljöaspekt är dessa lok de renaste och mest moderna på marknaden idag."
Håhåjaja...;-)

Flexibel sa Bill, diesel under tråd sa Bull! :-D

Mvh/Thomas Å

  827 visningar
Postvagnen har 6190 registrerade användare som har gjort 1165810 inlägg i 105592 trådar. Just nu är vi 0 inloggade och 3 gäster (totalt 3).
Kontakta
powered by my little forum