Svenska Järnvägsklubben

SJK Postvagnen - Arkiv 2008-2018

Åter till forumets huvudsida
Linjär

Har Forskaren fått den hjälp han behövde? (Allmänt)

av Ulf Broman @, Kista, fredagen 2 mars 2018, 13:50:03

Nyfiken på om Forskaren har fått den hjälp han behövde? Och andra också.
Tråden spårade ju ur och låstes och jag hittar inte namnet i nya medlemslistor, och han har ingen e-post angiven, och jag hoppas alla intressanta skribenter följer med.

2171 visningar

Har Forskaren fått den hjälp han behövde?

av HMC, fredagen 2 mars 2018, 14:12:58 @ Ulf Broman

Det är ganska tydligt att man passar på att rensa bland användare som man tycker är lite jobbiga att ha att göra med i övergången. Så lite synd men det är ju ett privat forum så det kan ju drivas vidare som man vill.

1744 visningar

av Ulf Broman @, Kista, fredagen 2 mars 2018, 14:27:43 @ HMC

Det är ganska tydligt att man passar på att rensa bland användare som man tycker är lite jobbiga att ha att göra med i övergången. Så lite synd men det är ju ett privat forum så det kan ju drivas vidare som man vill.

Det där tror jag inte en sekund på. Har du något som helst underlag?

1637 visningar

av HMC, fredagen 2 mars 2018, 14:37:57 @ Ulf Broman

Inte mer än att min internetleverantör/ip-adress är bannlyst enligt forumet. Men ingen fara, jag kan ta mig runt de flesta sådana filter. Men man blir ju knappast positivt inställd! :)

1665 visningar

av Ulf Broman @, Kista, fredagen 2 mars 2018, 15:12:25 @ HMC

Inte mer än att min internetleverantör/ip-adress är bannlyst enligt forumet. Men ingen fara, jag kan ta mig runt de flesta sådana filter. Men man blir ju knappast positivt inställd! :)

Så någon i SJK ville svartlista dig, så då kollade någon upp vilken IP-leverantör du har, och blockerade hela den IP-leverantören? Häftigt!
Är det forumet, elller forumets IP-leverantör som blockerar dig?

1570 visningar

av Mattias Jansson @, Uppsala, fredagen 2 mars 2018, 15:36:55 @ HMC

Jag har ingen som helst aning om varför det inte fungerat för dig, men jag kan försäkra om att ingen är svartlistad, eller blockerad i förväg.
Vi har t o m haft som policy att inte ens blockera de (mycket få) personer som tidigare spärrats från denna Postvagn på grund av upprepade regelbrott (det rör sig om något tiotal användare, möjligen uppåt 20på tio år), utan de får registrerasig som alla andra, så hoppas vi att det funkar bättre denna gång.

Du har nu i en veckas tid skrivit mycket insinuanta och konstiga saker om den pågående nylanseringen. Varför vet inte jag och ärligt talat bryr jag mig inte ett dugg om vilka bevekelsegrunder du har för dina helt ogrundade förmodanden. Men du är lika välkommen att registrera dig som alla andra, och får du problem så är det bara att höra av sig mailledes så ordnar vi saken efter bästa förmåga. Vi är några stycken som nu ägnat en del tid åt den saken, oavlönat på vår fritid, och vi är så storsinta att vi låter även kverulanter med konspirationsteoretiska böjelser registrera sig.

Välkommen till nya PV!

---
Sekreterare i SJK styrelse

1627 visningar

av svenskN @, fredagen 2 mars 2018, 17:32:22 @ Mattias Jansson

Hehe,verkar som inte bara 90-talister är curlade och helt övertygade om att hela universum kretsar kring dem och bara måååååste ha direkt belöning annars är det ingen som älskar de stackarna!!!

Beundrar er stora gärning att orka med alla petnoga dårar här!
Ja,inklusive mig för även jag har skrivit mindre lämpade saker ;)

1476 visningar

av Dan Ingvar, lrdagen 3 mars 2018, 15:45:19 @ HMC

Är det till att vara lite kaxig?

1194 visningar

av Mattias C @, L-a, fredagen 2 mars 2018, 16:11:52 @ HMC

Det har jag svårt att tänka mig.
Och på vilket sätt är Forskaren jobbig?
Vore ett trist diskutionsforum om alla tyckte likadant.

1506 visningar
Postvagnen har 6190 registrerade användare som har gjort 1165810 inlägg i 105592 trådar. Just nu är vi 0 inloggade och 3 gäster (totalt 3).
Kontakta