Bilder utrikes resa - men var då då? (Bildvagnen)
Över jul och nyår var jag på resa, men var då då? PV-expertisen? Land kanske, men stad??
Det går inte att åka tåg hit, det finns visst järnväg, utan jag kom med båten i bakgrunden.
Det blev passbåt in till stan då båten var för stor för hamnen.
I en annan stad i samma land finns det Metro, tunnelbana trodde jag. Notera grabben, det som krokigt ska bli ...
I samma stad är det här inte graffiti utan gatukonst i bohemkvarteren där jag bodde. I staden finns också ett transportmedel som visas ibland i Postvagnen och som finns med på Unescos världarvslista.
Mera bilder, även av mindre nördigt slag kommer eftersom det trevligt nog har blivit uppskattat i Postvagnen.
Bilder utrikes resa - men var då då?
Det känns som Latinamerika.
---
Mitt fotoalbum från mina tågresor i Japan: Kitayama Rail Photos
Skylten Petrobras pekar på Brasilien, men väggmålningen och övrigt ser mer ut som Buenos Aires och Argentina.
Skylten Petrobras pekar på Brasilien, men väggmålningen och övrigt ser mer ut som Buenos Aires och Argentina.
Jag tror på Chile.
---
Det bör vara Chile. Alstom-tåget finns väl i Valpariso.
Instämmer. Du var snabbare än mig.
---
Bilder utrikes resa - men var då då? - Rätt svar
Chile är rätt och Metron finns i Valparaíso. De första bilderna är tagna i Puerto Montt som ligger betydligt längre söderut.
Från 40-talet och still going strong. Det finns modernare trådbussar men inköpta begagnade. I Chile måste taxan finnas angiven på utsidan av bussen.
Stairways to heaven!
På hotellterrassen med utsikt över Stilla havet
Mera bilder kommer!
Bilder utrikes resa - men var då då? - Rätt svar
Chile är rätt och Metron finns i Valparaíso. De första bilderna är tagna i Puerto Montt som ligger betydligt längre söderut.
Från 40-talet och still going strong. Det finns modernare trådbussar men inköpta begagnade. I Chile måste taxan finnas angiven på utsidan av bussen.
Stairways to heaven!
På hotellterrassen med utsikt över Stilla havet
Mera bilder kommer!
Ttådbussen pä bilden är inte från 40-talet!
Bilder utrikes resa - men var då då? - Trådbuss
- - -
Ttådbussen pä bilden är inte från 40-talet!
Det finns två trådbussbilder. Den övre av bilderna visar en buss som väl skulle kunna vara från 40-talet.
Bilder utrikes resa - men var då då? - Trådbuss
Fronten på de gamla bussarna är moderniserad, men knappast bakdelen! Mera Sydamerika-bilder ikväll.
I samma stad är det här inte graffiti utan gatukonst i bohemkvarteren där jag bodde. I staden finns också ett transportmedel som visas ibland i Postvagnen och som finns med på Unescos världarvslista.
Det är väl hissarna/bergbanorna du tänker på antar jag? Ingen bild på dem?
Det var trådbussarna jag tänkte på. Jag såg aldrig någon bergbana, befann mig bara i centrala Valparaíso i 24 timmar.
Det var trådbussarna jag tänkte på. Jag såg aldrig någon bergbana, befann mig bara i centrala Valparaíso i 24 timmar.
OK.
Tripadvisor tycker att en bergbana är en av 5 mest populära sakerna.
Wikipedia nämner dem och har med 2 bilder.
Jag har inte själv varit där, men min son tillbringade ett par dagar där våren 2001 och har visat bilder.