Svenska Järnvägsklubben

SJK Postvagnen - Arkiv 2008-2018

Åter till forumets huvudsida
Öppna tråden

Stambanans vänner. Gråt inte över Xoa6 (Allmänt)

av Johannes, mndagen 18 maj 2015, 00:12:09 @ Jürgen Boldt

Gråt inte över Xoa6
gör jag inte - men väl förbannad hur myndigheterna och andra för det kulturella ansvar handlade - (inte att glömma JHRF och andra som tro sig kämpa för bevarande av vårt kulturella arv )
Hur som helst -på den tiden -när jag köpte X6an -med stort stöd av den siste trafikområdeschefen Päär Agnby för Bohuslän - var det egentligen X5 221 som skulle får sitt nya hem i Småröd - som vid den tiden var avställt i Öxnered .
Men 3månader innan transporten skulle ske meddelades att man fått problem med
X9 orna och därför behövde X5 som reserv , och därför erbjöd man X6 an -det fanns en avställt i GBG och "Mjörn" var avställt i Alingsås. Efter besiktning godkändes köpet av " Mjörn " ....
Först senare fick jag på omvägar höra att 2 föreningar var aspiranter på X5 ....
och att "Chateau Småröd Museum " var inte ens medlem i JHRF .....
visst - det är ett tema jag inte har avhandlad på min Hemsida i knappen
CSM Story
[image]
tack för påminnelsen
mvh
Jürgen(S)

Kan du inte länka till en sida som är skriven på ett språk som vi vanliga dödliga förstår? Einen großes bier bitte hjälper föga eftersom det är är snudd på det enda av det tyska språket som jag behärskar.

Forumet är stängt för nya inlägg
  946 visningar

Hela tråden:

Postvagnen har 6190 registrerade användare som har gjort 1165810 inlägg i 105592 trådar. Just nu är vi 0 inloggade och 3 gäster (totalt 3).
Kontakta