Svenska Järnvägsklubben

SJK Postvagnen - Arkiv 2008-2018

Åter till forumets huvudsida
Öppna tråden

Hau? (Allmänt)

av Bobo L @, tisdagen 9 oktober 2012, 20:35:27 @ H Karlsson
redigerad av Bobo L, tisdagen 9 oktober 2012, 21:28:45

Jo det är ju en rimlig prioritering men varför är kapaciteten begränsad? Hau eller fortsatta A-skydd mellan tågen?

Hau? :-(

Mkp! Fsk! Bks! Öktp! Ck! Fh! Ph! 9910! 9912! Pp! Brf! Vxi! Säok! Ramptal! Gdsgd! Pvtgb! Grbrgr...

Förresten pratade jag med TRV Juridik för ett par timmar sen, med en av fd BV:s jurister, som har arbetat med tåg och järnväg läääänge. Förmodligen anställd av Granholm en gång i tiden. Nu är det iofs snart tio år sedan jag hade kontakt med honom, så det var väl dags. Den gången var det en proptext vi diskuterade, ur ett MB-perspektiv och rörande vu ansvar. Nu pratade vi om LL, och ett ärende som TR i Falun hanterat och därefter HR, och som nu avvaktar PT i HD. GD BB har utifrån problembilden tidigare fattat ett beslut om BV:s förhållningssätt till företeelsen, med och utan LR. Jag vet iofs inte om LM haft något ärende där saken ställts på sin Spets.

Synnerligen järnvägsrelaterat, för övrigt, om ni undrar! Eller i vart fall väsentligt dito..! :-v

För övrigt har jag en branschkollega, anställd på TRV i Luleå, som figurerar på DuTuben! JP Nyströms, var namnet. :-P (Vaddå? Nej, han har ingen aning om vem jag är, ifall ni trodde det!)

Här! och Här! ;-)

Å förresten, "skydd"? Var inte det något som skolsköterskan undervisade om...?

---
Gått för dagen!

Forumet är stängt för nya inlägg
  758 visningar

Hela tråden:

Postvagnen har 6190 registrerade användare som har gjort 1165810 inlägg i 105592 trådar. Just nu är vi 0 inloggade och 3 gäster (totalt 3).
Kontakta