Svenska Järnvägsklubben

SJK Postvagnen - Arkiv 2008-2018

Åter till forumets huvudsida
Öppna tråden


TMY M 1111 (Bildvagnen)

av Ian B, torsdagen 28 april 2011, 15:30:52 @ Herbert Paalberg
redigerad av Ian B, torsdagen 28 april 2011, 15:34:40

Hur tänkte man på den undre bilden? Stickspåret in till gamla flygbränsledepån ligger kvar men där har Kalmar Kommun satt upp ett staket tvärs över spåret och gjutit fast stolparna mitt emellan sliprarna. Fungerade inte kommunikationen mellan Trafikverket och kommunen? Den ytterplacerade infartssignalen från Bma kontrollerar nämligen växeln in till "sticken". Man skulle m.a.o kunna slopa denna signal och avlägsna växeln då ju ingen längre har någon nytta av detta sidospår eller är det för dyrt att bygga om ställverket på Kac? Det sägs att kostnaden för en växel i tågspår kostar stora pengar i underhåll varje år och var är då logiken?
Undrar Palle i Vika som kör på "Stången".:-KOR

Var det inte Statoil som hade en cistern där? Vill minnas att deras logga fanns på cisternen. De kanske kör bränslet med lastbil direkt om de nu förser flyplatsen med flygbränsle numera. Numera finns nu Guldfågeln Arena som granne, kanske andra regler för lossning av flygbränsle.

Forumet är stängt för nya inlägg
  648 visningar

Hela tråden:

 

Postvagnen har 6190 registrerade användare som har gjort 1165810 inlägg i 105592 trådar. Just nu är vi 0 inloggade och 3 gäster (totalt 3).
Kontakta
powered by my little forum