Svenska Järnvägsklubben

SJK Postvagnen - Arkiv 2008-2018

Åter till forumets huvudsida
Öppna tråden

Prao hos Tågåkeriet dag 4 sista dagen! (Allmänt)

av tågab rules @, Deje, fredagen 15 april 2011, 18:45:55
redigerad av tågab rules, fredagen 15 april 2011, 18:49:30

Hej igen!
I dag fick jag vara med nere i stallet i Kristinehamn.
Först började dagen med att gå upp till stationen och gå till tågsätet med personvagnar som går till Stockholm åt Sj med Rc6 1323 som dragare,vi kopplade av vagnarna och växlade oss ut så vi kunde komma ner till stallet,loket skulle ner på översyn inför dagens tåg till Stockholm,sen hade vi en liten Zö eller liknande för att ta oss in från vändskivan till stallet och det är ju inte elektrifierat till portarna.
Här håller vi på och får in godingen i stall
[image]
Sen efter har varit i lokstallet och kollat lite när dom mekade med Rc6 1323 och T66 401 Rush Rail,så fick jag följa med på en provtur med Tmz 108 till Björneborg
då vi skulle testa loket efter ett jordfel eller nått,vi körde dit iaf och turen gick bra så jag tror loket skall gå på Västervik på Söndag.

Här är loket nere vid stallet
[image]

[image]

Efter och ha kommit tillbaka från Björneborg och ställt till baka loket nere vid Vändskivan vara jag inne och kollade i lokstallet lite här kommer en del dåliga bilder för belysningen i stallet gör så korten blir mörka...
"viggen" T66 713 står i verkstan utan motor
[image]

[image]

[image]

[image]

Sen servar Tågab Rush Rails T66 401,jag tror det var vatten i motorn här ser man en del av kåpan utanför lokstallet
[image]

[image]

Sen tog jag lite bilder utanför stallet också...

Här en Cd66:a
[image]
Tmy 103 skall köras in på vändskivan för att parkeras,man körde med radiostyrningen på loket vilket var lite lättare.
[image]

Nu vill jag passa på och säga och tacka alla på Tågab,alla har ställt upp tycker jag det har varit en vecka som varit helt otroligt kul,och den har bara susat iväg,så idag bjöd jag på tårta som farmor gjort för att tacka lite!
Tack Tågåkeriet=Tågåkeriet är helt enkelt bäst!!!

Dag 1 hos Tågab tåg till Barilla och Kalkslurry
Dag 2 hos Tågab tåg till Stockholm resandetåg
Dag 3 hos Tågab tåg till Bålsta och Benders

Ursäkta stav fel eller annat!

Hade!
:-)

---
"Gammeldanskar" levererar.

Forumet är stängt för nya inlägg
  1444 visningar

Hela tråden:

Postvagnen har 6190 registrerade användare som har gjort 1165810 inlägg i 105592 trådar. Just nu är vi 0 inloggade och 3 gäster (totalt 3).
Kontakta