Svenska Järnvägsklubben

SJK Postvagnen - Arkiv 2008-2018

Åter till forumets huvudsida
Öppna tråden

Problem att synka dörröppning på Citybanan (Allmänt)

av Ulf Broman @, Kista, tisdagen 13 mars 2018, 06:36:47 @ Alex
redigerad av Ulf Broman, tisdagen 13 mars 2018, 06:38:36

Det här blev nog mitt sista inlägg i gamla Postvagnen. Första inlägget var nog kring år 2000.

Mvh/Alex

Fast var det inte någon som skrev att denna generation 5 (myLittleForum) hade funnits i 10 år, och att före det var det parismony i ungefär 10 år, och före det några mer kortlivade.
Så, ditt första inlägg i generation 5 var kanske runt år 2008 i så fall.
Nu kom jag på att det är ju jätteenkelt att kolla, man klickar bara på ditt namn och får upp profilen och väljer visa meddelanden och då ser man att du gjort 2825 inlägg i generation 5, och det allra första var http://www.postvagnen.com/forum/index.php?mode=entry&id=60891 den 24 sept 2008.
Om det nu inte rensats inlägg eller alla inte visas eller något, eller att du bytt signatur eller något.
Medan mitt första var 2 mars 2008, i en tråd om trådad visning kontra tabell, och modernare forum.

Oj, nu blev det lite överkurs. Jag vill nog ändå försvara mig att jag skrev mitt första inlägg i något som ändå hette Postvagnen i början av seklet och jag har inte koll på detta med generation 5, parismony m.m.

Mitt första inlägg i "Postvagnen" handlade om Bergsmannen som passerade Stuvsta i mitten av 60-talet och jag fick intressanta och roliga svar av många bl.a. Staffan Sävenfjord och sedan var jag fast. Jag tror att jag alltid kört med signatur Alex. Mvh/Alex

Jag var kanske lite otydlig, med "gamla Postvagnen" menade jag den här versionen, alltså version 5. Jag betvivlar inte en sekund att du skrev även i version 4, och att du kan ha börjat år 2000.
Och det är skönt att se att du också fortsatt i det som vi än så länge kan kalla "nya Postvagnen", dvs version 6.
Detta med uttrycket "nya" tror jag är som uttrycket "snabbtåg", hur fort de går förändras över tiden, HNJ:s snabbrälsbussar kallades så fast de inte kunde köra 200 km/h.

PS: Det här kanske blir mitt sista inlägg i version 5, det var väl sagt att den skulle stängas efter 14 dagar, och det är väl i övermorgon. DS

Forumet är stängt för nya inlägg
  924 visningar

Hela tråden:

Postvagnen har 6190 registrerade användare som har gjort 1165810 inlägg i 105592 trådar. Just nu är vi 0 inloggade och 3 gäster (totalt 3).
Kontakta