Svenska Järnvägsklubben

SJK Postvagnen - Arkiv 2008-2018

Åter till forumets huvudsida
Öppna tråden

'Nya Postvagnen' – 'forumtorrsim' – jfr Drehscheibe Online (Allmänt)

av Arne, Kungsholmen 王の島, sndagen 4 mars 2018, 19:55:43 @ Mattias C

Men vad är det du personligen känner att du behöver testa?

Det går ju att förhandsgranska sitt meddelande så man ser hur det ser ut innan man publicerar?

Är det smileys och japanska tecken? :-D

Det är inte enbart tyska forumsajten Drehscheibe Online som har den här forumfunktionen! Det förekommer på många ställen i forumvärlden. Och precis som Göran K skriver så har det redan visat sig att man i supportforumdelen på nya PV uppmärksammat behovet av att man ska kunna helt deleata sina egna (försöks)inlägg.

Men detta är motiverat av flera olika anledningar än ren 'torrsim' som t.ex. ren felskrivning, upptäckt av att någon annan skrivit ett bättre inlägg i en särskild fråga - och fått ett bra svar - eller något annat relevant skäl. Det finns speciellt under denna inkörningsperioden ett behov av att testa de tekniska gränserna.

Vad jag personligen har behov av att testa är dock mindre intressant än vad som alla nya och gamla 'passagerare' kan vilja testa i en 'torrsimsdel' i nya Postvagnen! Vad som är enkelt att förstå för en del kan vara besvärligt för andra.

Personligen ser jag fram med positiv förväntan på det nya Postvagnsforumets alla möjligheter. Jag hoppas - och tror - att vi kommer att få ett minst lika livaktigt och stimulerande forum i den nya skepnaden som vi haft i Postvagnen modell Ä! 😊👍

---
/Arne 😊☮
en Kungsholmsbos syn på den moderna järnvägens sanna ansikte
•アルネ
王の島人から見たモダンな鉄道の素顔
---
「猿も木から落ちる」
(saru mo ki kara ochiru)
"Even monkeys fall from trees"

Forumet är stängt för nya inlägg
  1402 visningar

Hela tråden:

Postvagnen har 6190 registrerade användare som har gjort 1165810 inlägg i 105592 trådar. Just nu är vi 0 inloggade och 3 gäster (totalt 3).
Kontakta