Svenska Järnvägsklubben

SJK Postvagnen - Arkiv 2008-2018

Åter till forumets huvudsida
Öppna tråden

528 imorgon - byte till 631 (14 min) (Allmänt)

av Leif D ⌂, Peking, fredagen 2 mars 2018, 13:17:29 @ Forskaren

Det gick. De som inte var lika kreativa och tog ordinarie tåg istället för regionalen från Linköping/Norrköping lär ha blivit rejält försenade i och med att de missade 631. Arrangeras ersättningstrafik fortfarande (gjordes för ett gäng år sedan när jag sålde på 75 75 75) vid bruten anslutning som innebär över två timmar försening

Kreativt lönar sig ofta. Att göra på eget sätt är ju inget som hindrar lixom.
När jag lämnade 528 i Norrköping, så hade det talats om 2136 till Katrineholm och därifrån ersättande buss.

För egen del vart de hem till sängen... sjuk.

Hallå, vad händer i gamla Postvagnens dödsryckningar? Järnvägens män som lovordar kunders kreativitet! Sådant brukar alltid motas med taxebestämmelser, tidtabeller och säkerhetsregler.

Hur skulle det se ut om en kund med regionaltågsbiljett steg på X2000 eller ett länståg för att rädda en anslutning?

Det är inte särskilt ovanligt. Har själv använt bägge varianterna på just sträckan Linköping-Norrköping i samband med olika trafikstörningar då man fått glesa ut trafiken och UVEN-tågen därför varit inställda på delsträckan Linköping-Norrköping. Ena gången åkte jag med X2000 Norrköping-Linköping för att hinna UVEN-tåget från Norrköping till Västerås. Andra gången åkte jag med en Östgötapendel för att hinna. Bägge gångerna på eget initiativ vilket varken tågmästaren på X2000 eller kundvärden på Östgötapendeln hade något att invända emot. Man kan ju inte bara stå och vänta tills någon kommer och talar om hur man ska göra. Det finns ju knappast ingen stationspersonal längre så då får man ju stå där till död-dagar.

Mycket bra !
Tänk om folk kunde lära sig att ta egna initiativ på det viset oftare.
Att före påstigningen snacka med personalen och ha en rimlig och kontrollerbar orsak, öppnar ofta de flesta dörrar.
Dock, att gör sånt bara för sitt höga nöjes skulle, eller för att komma hem fortare med sin icke ombokningsbara biljett, de går ju naturligtvis inte.

Forumet är stängt för nya inlägg
  394 visningar

Hela tråden:

Postvagnen har 6190 registrerade användare som har gjort 1165810 inlägg i 105592 trådar. Just nu är vi 0 inloggade och 3 gäster (totalt 3).
Kontakta