Svenska Järnvägsklubben

SJK Postvagnen - Arkiv 2008-2018

Åter till forumets huvudsida
Öppna tråden

Frågor om nya Postvagnen, hjälp önskas (Allmänt)

av Forskaren, torsdagen 1 mars 2018, 21:01:20 @ Pxt

Kanske har du försökt/råka försöka att registrera dig utan att ange din ålder, och då blev du spärrad som för ung. Rensa cookies eller använd en annan dator/telefon, och försök igen.

Tack till dig och övriga som försökt hjälpa mig. Det här med cookies/kakor är dock över min horisont men min hjälpreda var här igen.

Nu möts vi istället av meddelandet:

vBulletin-meddelande
Tyvärr, administratören har stängt av möjligheten att registrera sig.
(slut citat)

Så jag hann tydligen inte med innan kvoten av nya användare tog slut. Men tack i alla fall för den här tiden med postvagnen och även ett särskilt tack till alla som arbetat med den.

Har man nicket 'Forskaren' ska man kunna de mest elementariska kunskaper i datorvärlden :-v :-tn

Varför då?

Varför kallar du dej Forskaren ?

En gammal ordlek som går tillbaka till barndomen. Vår familj ägnade sig en hel del åt fiske i den älv och angränsande sjö som går genom hembyn. Jag hade av far fått ett särskilt ansvar för de kar där vi förvarade levande fisk. Detta gick jag in för så till den milda grad att jag sedan dess haft smeknamnet Forskaren. Vi hade karen i båthuset strax nedanför den fors som finns i byn där vi bodde. Så när far eller mor ville ha tag på mig så var jag alltid borta vid forsen och såg till fisken och när någon kom för att köpa så skickade de bara bort dem till mig. Jag var ju ändå där. På den tiden gick det att sälja fisk utan dator så jag förstår inte varför mitt smeknamn/användarnamn skulle kräva att jag har de mest elementära kunskaper i datorvärlden? Det har väl inget med namnet att göra?
(Du är ju heller inte den förste postvagnsskribenten som verkar reta sig på namnet. Det känns ju som om jag stulit det från någon kunglighet eller gjort något annat hemskt).

Låst
  1417 visningar

Hela tråden:

Postvagnen har 6190 registrerade användare som har gjort 1165810 inlägg i 105592 trådar. Just nu är vi 0 inloggade och 3 gäster (totalt 3).
Kontakta