Svenska Järnvägsklubben

SJK Postvagnen - Arkiv 2008-2018

Åter till forumets huvudsida
Öppna tråden

Frågor om nya Postvagnen, hjälp önskas (Allmänt)

av Forskaren, torsdagen 1 mars 2018, 21:30:07 @ Mattias Jansson
redigerad av Forskaren, torsdagen 1 mars 2018, 21:30:23

Kanske har du försökt/råka försöka att registrera dig utan att ange din ålder, och då blev du spärrad som för ung. Rensa cookies eller använd en annan dator/telefon, och försök igen.

Tack till dig och övriga som försökt hjälpa mig. Det här med cookies/kakor är dock över min horisont men min hjälpreda var här igen.

Nu möts vi istället av meddelandet:

vBulletin-meddelande
Tyvärr, administratören har stängt av möjligheten att registrera sig.
(slut citat)

Så jag hann tydligen inte med innan kvoten av nya användare tog slut. Men tack i alla fall för den här tiden med postvagnen och även ett särskilt tack till alla som arbetat med den.

Det verkar nästan som att du VILL hitta fel?

Nej jag har gett detta ett ärligt försök men jag är inte kunnig inom detta område med datorer och alla termer kring detta. Jag behövde hjälp redan för att registrera mig i den gamla postvagnen.

Som redan svarats så har belastningen blivit sådan (och även ett forums admin måste få sova) att vi pausar till imorgon bitti.

Ja, nu vet jag det. Men den texten låg inte ute när vi försökte registrera utan vi kom direkt till den text jag citerade.

Är det så farligt? Att du måste börja med snack om kvoter av användare och annat likande?

Eftersom det på den text jag hittade inte stod något om att det var tillfälligt stängt drog jag, som det visade sig, den felaktiga slutsatsen att det nu var för sent att registrera sig.

Är inte det rätt småaktigt om du rannsakar dig själv?

Är jag småaktig bara för att jag inte begriper? Är det inte bättre att du i så fall säger rätt ut att ni inte vill att jag ska fortsätta i det nya forumet. Jag kan ta det och sluta om jag är till så mycket besvär och förtret för er. Jag uppskattar hellre ett ärligt inlägg om det än svepande formuleringar om att jag är småaktig.

Det känns ungefär som när SJ sa slutsålt istället för bokningen tillfälligt stoppad pga banarbetsplanering. Den som inte begriper bättre trodde naturligtvis att det verkligen var slutsålt och sökte inte efter ytterligare information. Jag trodde lika tills jag blev upplyst om att stängningen endast är tillfällig.

Jag förstår att ni försöker göra ett jättejobb med att få ett så bra forum som möjligt. Jag vill inte att ni ska tappa sugen eller tycka att jag bara klagar på er. Ett erkännande för ert jobb och engagemang ska ni naturligtvis ha även om forumet verkar vara för avancerat för att jag ska förstå mig på det.

Låst
  1977 visningar

Hela tråden:

Postvagnen har 6190 registrerade användare som har gjort 1165810 inlägg i 105592 trådar. Just nu är vi 0 inloggade och 3 gäster (totalt 3).
Kontakta