Svenska Järnvägsklubben

SJK Postvagnen - Arkiv 2008-2018

Åter till forumets huvudsida
Öppna tråden

Frågor om nya Postvagnen, hjälp önskas (Allmänt)

av Forskaren, torsdagen 1 mars 2018, 14:24:28 @ Hans Broman
redigerad av Forskaren, torsdagen 1 mars 2018, 14:25:03

Jag har ännu inte försökt att registrera mig själv och jag blir mer och mer tveksam till att göra det då jag inte begriper mig på det hela. Men jag ska testa lite mer så får vi se om jag är bildbar eller mogen för soptippen.

Jag hoppas verkligen att du kommer att lyckas registrera dig.

Jag gjorde ett nytt försök men det är bom-stopp.

Jag går in i gamla Postvagnen.
Överst finns ett klistrat inlägg som heter Länk till nya postvagnen finns här.
Jag går in på det meddelandet och klickar på länken http://www.postvagnen.com/sjk-forum/register.php

Då kommer det upp en sida och mitt på sidan står det en ruta:

vBulletin-meddelande
Du har inte lägsta ålder för att kunna vara en del av SJK, och du kan därför inte registreras.

Längst uppe till höger finns en gul text Registrera
Om jag trycker på den så händer absolut ingenting

Bredvid finns en ruta Hjälp
och om jag trycker på den kan jag hitta en text där det står:

Registrering
Administratören kräver antagligen att du registrerar dig för att kunna använda alla forumets funktioner. Att vara registrerad ger dig en identitet på forumet, en fast användarnamn på alla inlägg du postar och en publik profil.

Registrering är gratis.

Hur registrerar jag mig?

Du registrerar dig genom att klicka på länken "Registrera" högt upp på sidan.

Notera att du genom att skriva in din e-postadress inte kommer att lämna dig öppen för "spam", då du kan välja att dölja din e-postadress från andra av forumets användare. Du kan antagligen ha möjligheten att tillåta andra registrerade användare att kontakta dig via e-post, men systemet kommer inte att visa din e-postadress för dem om du inte ger ditt tillstånd.

Om du är under 16 år krävs att du har tillstånd från din målsman eller förälder innan du kan fullfölja registreringsprocessen.
(slut citat)

Så jag prövar, som det står i hjälptexten, att återigen klicka på Registrera
men då får jag genast upp rutan med texten:
vBulletin-meddelande
Du har inte lägsta ålder för att kunna vara en del av SJK, och du kan därför inte registreras.

Och så är det bom-stopp igen. Finns det någon ytterligare Registrera-knapp och jag valt fel Registreraknapp? Den jag tryckt på är gul text mot orange botten längst uppe till höger på sidan.

Låst
  1788 visningar

Hela tråden:

Postvagnen har 6190 registrerade användare som har gjort 1165810 inlägg i 105592 trådar. Just nu är vi 0 inloggade och 3 gäster (totalt 3).
Kontakta