Svenska Järnvägsklubben

SJK Postvagnen - Arkiv 2008-2018

Åter till forumets huvudsida
Öppna tråden

Frågor om nya Postvagnen, hjälp önskas (Allmänt)

av darthjpp, torsdagen 1 mars 2018, 11:03:23 @ Forskaren

Försökte läsa i nya Postvagnen men begriper mig inte riktigt på det hela.

Forumet verkar likna ett annat forum som jag aldrig blev vän med utan slutade läsa bara för att jag inte begrep mig på det. Jag tror kanske att det är det som kallas tabellvisning medan gamla postvagnen hade trådad visning.

Jag läser därför ett allmänt meddelande där det står "TRÅDAD VISNING, forumet är förinställt för tabellvisning, men vill man ha trådad visning, så går man in på ”Forumåtgärder” ovan, väljer ”Allmänna inställningar” och scrollar ned till ”Visningsalternativ för ämnen” och väljer det man vill ha."

Jag har provat att gå in på "Forumåtgärder" men det enda val jag då får är "Markera forum som lästa". Vad gör jag för fel som medför att jag inte kommer till det val som jag vill ha?

Gamla postvagnen kunde man välja "Alla kategorier" och då fick man ett forum där allt som skrivs kunde läsas på ett och samma ställe.
Finns det någon sådan i nya postvagnen eller måste man gå in på varje delforum för sig om man vill läsa allt?

Jag begriper inte heller hur man ser om man har läst ett inlägg eller inte. Och listan över senaste inlägg får jag bara fram cirka 15 stycken och det förslår ju inte långt om det kommer att bli samma trafikintensitet som i gamla postvagnen. Vad gör jag för fel/vad är det som jag inte begriper?

Jag har inte registrerat mig. Är det vissa av de efterfrågade möjligheterna (typ ställa in trådad visning) som enbart är tillgängliga för registrerade?

De funktionerna du efterfrågar kräver att man är inloggad som en registrerad användare.
Då finns ett menyval högst upp till höger, där ett av valen är inställningar och därunder kan ett antal inställningar göras för att ställa in bland annat trådad visning.
Hoppas att informationen hjälper.
//Darthjpp - användare, ej moderator/admin

Låst
  2609 visningar

Hela tråden:

Postvagnen har 6190 registrerade användare som har gjort 1165810 inlägg i 105592 trådar. Just nu är vi 0 inloggade och 3 gäster (totalt 3).
Kontakta