Svenska Järnvägsklubben

SJK Postvagnen - Arkiv 2008-2018

Åter till forumets huvudsida
Öppna tråden

713 meter... (Allmänt)

av Forskaren, onsdagen 28 februari 2018, 21:25:50 @ Ohlzzon

Om det är 42702 som du tänker på så var det inte alls 88 minuter tidigt. Det var närmare ett dygn försenat. Avläsningen ändrades senare manuellt till
1350 minuter försenat. Det var bara datorn som inte kunde hålla isär dygnen.

Då har det som hände aldrig inträffat efter som du lagt ner mycket energi på att gå emot den information jag hade. Kanske kan din TrV-källa förändra 42702:s längd oxå ?

Jag och de 2 övriga förare jag talade med drömde nog bara att vi var fast bakom.

Egentligen var vi att var på Bahamas och drack pilsner i stället...

Vad är det här för konstiga kommentarer. Jag rättade ett sakfel om tidigt godståg och så kommer du med en massa svammel. Jag har inte motsagt dig på en enda punkt om tågkö eller tåglängd. Men bidragande till tågkön var även att SJ blockerade spår 3 och 5 i Katrineholm med försenade Sörmlandspilar 10140 och 12142 som dessutom gjorde rundgång via spår 4 samtidigt med att 42702 var på ingång till terminalen. Sörmlandspilarna vände ju i Katrineholm istället för i Hallsberg och var därför stående länge i Katrineholm.

Forumet är stängt för nya inlägg
  1215 visningar

Hela tråden:

Postvagnen har 6190 registrerade användare som har gjort 1165810 inlägg i 105592 trådar. Just nu är vi 0 inloggade och 3 gäster (totalt 3).
Kontakta