Svenska Järnvägsklubben

SJK Postvagnen - Arkiv 2008-2018

Åter till forumets huvudsida
Öppna tråden

Visum till Iran? Väl omhändertagna (Bildvagnen)

av tidtabellen, sndagen 25 februari 2018, 19:23:42 @ BD
redigerad av tidtabellen, sndagen 25 februari 2018, 19:25:40

Det är svårt för mig att bedöma. Min pappa kommer från Iran så jag fick ett blankt nej, var tvungen att byta medborgarskap eller skippa resan. Fixade visum via ambassaden i Tyskland som inte hade den frågan på blanketten. Dock hade jag sedan problem när jag kom fram. BD var ju också med på resan och han hade väl inga större problem om jag inte minns fel. Dock bör man tänka på att inte fota järnväg så någon polis ser dig, det är förbjudet. Det hände någon gång att poliser såg våra kameror och då skrek de direkt no fotos. Vi hade dock tillstånd och representanter med från järnvägen hela tiden, ibland även poliser som visade våra tillstånd.

Jag hade mer än gärna åkt dit igen om det inte hade vart så besvärligt för mig. Folket är väldigt vänliga och nyfikna på oss turister.

[image]

Polismannen på bilden önskade egentligen ha oss mer samlade för bättre uppsikt över deltagarna.
Daniel med stativ vänder ryggen till.

Vilket fuffens trodde han att ni skulle kunna ställa till med där ute i ödemarken?

Eller är det risk för anfall av rövare bland bergen?

Forumet är stängt för nya inlägg
  536 visningar

Hela tråden:

Postvagnen har 6190 registrerade användare som har gjort 1165810 inlägg i 105592 trådar. Just nu är vi 0 inloggade och 3 gäster (totalt 3).
Kontakta